روابط مابین عموزاده ها و دایی زاده ها می توانند کاملا صمیمی و عمیق باشند. شاید شما خیلی به هم نزدیک باشید، ولی به دلیل فاصله فیزیکی موجود، سوء تفاهمات موجود یا حتی به دلیل مشکلات موجود در داخل خانواده، به صورت مجزا زندگی کنید.

صرف نظر از شرایطی که در خانواده تان وجود دارد، شما می توانید یک سری کارهایی انجام بدهید که در نتیجه آن عمو زاده ها و دایی زاده هایتان شما را دوست داشته باشند و روابط موجود برای هر دو شما معنی دار و مهم شوند.

بخش یک از سه:

به دست آوردن اعتماد عمو زاده ها و دایی زاده ها

1. با آنها ارتباط برقرار کنید.

ایجاد ارتباط مجدد با عمو زاده ها و دایی زاده ها باعث خواهد شد که شما اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید و باعث شوید که آنها دوستتان داشته باشند. سعی کنید که اولین پیام های فرستاده شده توسط شما یک سری پیام های ساده ای باشند تا عمو زاده ها و دایی زاده هایتان دچار سردرگمی نشوند.

روش های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن با عمو زاده ها و دایی زاده ها وجود دارند که شامل نامه، ایمیل یا تماس تلفنی هستند.

همچنین رسانه های اجتماعی هم یکی دیگر از گزینه های موجود در دسترس می باشد: شما می توانید در فیس بوک با عمو زاده ها یا دایی زاده هایتان دوست شوید و آنها را در اینستاگرام دنبال کنید. حتی همین کارهای کوچک می توانند باعث شوند که در آینده ارتباط شما با آنها بیشتر شود.

سعی کنید که با یک پیام ساده شروع کنید، همانند “ما قبلا خیلی صمیمی بودیم و الان دلتنگ شما هستم.

در صورتی که شما هم تمایلی به داشتن ارتباط بیشتر داشته باشید، فوق العاده خواهد بود.” این نوع پیام باعث خواهد شد که آنها متوجه احساسات شما شوند و همچنین مسولیت برقراری ارتباطات آینده به آنها محول شود.

هیچ مورد از مشکلات قبلی یا مشکلات خانوادگی را بیان نکنید. شما در آینده، زمان و فرصت مناسبی برای مطرح کردن این موارد خواهید داشت و هر دو شما تشخیص خواهید داد که چه زمانی برای صحبت کردن در رابطه با این موارد یک زمان مناسبی می باشد.

هیچ وقت عمو زاده ها و دایی زاده های خودتان را تحقیر یا سرزنش نکنید. در صورتی که نمی توانید در مورد یک موضوع خوبی صحبت کنید، شاید بهتر باشد تا زمانی منتظر بمانید که بتوانید یک برخورد مثبت و احترام آمیزی نسبت به طرف مقابلتان داشته باشید.

در صورتی که هیچ نوع اطلاعاتی از عمو زاده یا دایی زاده تان نداشته باشید، اطلاعات مورد نیازتان را از اعضای خانواده تان بگیرید یا برای پیدا کردن ایمیل یا آدرس تلفن عمو زاده یا دایی زاده خودتان، از یک ماشین جستجو، همانند گوگل، استفاده کنید.

2. یک ارتباط برقرار کننده خوبی باشید.

تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده خوب دارای دو جنبه می باشد: صحبت کردن و گوش دادن.

با عمو زاده یا دایی زاده خودتان صحبت کنید و به حرف های وی گوی دهید. این کار به آنها نشان خواهد داد که شما در مورد ارتباط برقرار کردن و داشتن رابطه با آنها جدی هستید.

در ارتباطات خودتان ثابت قدم باشید. بعد از صورت گرفتن یک ارتباط مابین شما و عمو زاده یا دایی زاده تان، باید در ارتباطات خودتان ثابت قدم بمانید.

منظور من این نیست که شما باید بلافاصله به پیام ها و تماس های وی پاسخ دهید، ولی داشتن یک ارتباط منظم باعث خواهد شد که یک اعتمادی مابین شما صورت بگیرد.

یکی از مهمترین عوامل در به دست آوردن اعتماد عمو زاده یا دایی زاده، عبارت از گوش دادن به آنها می باشد. به آنها نشان بدهید که علایق و مشکلات آنها برای شما اهمیت دارند.

برای مثال، در صورتی که آنها در مدرسه یا با دوستان خودشان مشکل داشته باشند، در مورد احساساتشان با آنها صحبت کنید و به آنها کمک کنید که یک راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا کنند.

همچنین به اشتراک گذاری رازهایتان با عمو زاده یا دایی زاده به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد وی را به دست بیاورید. فقط به آنها بگویید که رازهای شما را به یک فرد دیگری نگویند، چرا که این کار می تواند منجر به ایجاد اختلافاتی شود.

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه

3. مودب و منعطف باشید.

اجازه بدهید که عمو زاده یا دایی زاده تان در حین صحبت کردن با شما یا قرار گرفتن در کنار شما، احساس راحتی داشته باشد.

احترام گذاشتن به آنها و منعطف بودن در رفتار خودتان به شما کمک خواهد کرد تا اعتمادشان را به دست بیاورید و باعث شوید که شما را بیشتر دوست داشته باشند.

ممکن است که در ارزش ها و عقاید موجود یک سری تفاوت هایی مابین شما و عمو زاده یا دایی زاده تان وجود داشته باشد.

این تفاوت ها را شناسایی کنید و به آنها احترام بگذارید تا نشان بدهید که در مورد برقراری ارتباط با آنها جدی هستید.

مودب و احترام آمیز بودن شامل توهین نکردن به عمو زاده یا دایی زاده و سایر اعضای خانواده می باشد. همچنین سرزنش کردن آنها یا دروغ گفتن در مورد آنها یا فاش کردن رازهای آنها نشان دهنده بی احترامی شما خواهد بود.

4. در جمع های غیر خانوادگی با هم ملاقات داشته باشید.

بعد از آنکه شانس برقراری ارتباط با عمو زاده یا دایی زاده تان را به دست آورده باشید، به آنها پیشنهاد بدهید که یک سری ملاقات های شخصی با هم داشته باشید.

این ملاقات ها را در جمع های خانوادگی انجام ندهید، چرا که می تواند استرس زا باشد و مشکلات موجود را وخیم تر کند.

سعی کنید که اولین ملاقات های شما کاملا ساده باشند.

سعی کنید که برای قهوه خوردن، نارهار خوردن، فیلم دیدن یا تماشای یک رویداد ورزشی با هم ملاقات داشته باشید. بعد از آنکه چند ملاقات کوتاه مدت با هم داشته باشید، می توانید ملاقات های طولانی تری داشته باشید.

بخش دو از سه

ایجاد ارتباط با عموزاده یا دایی زاده تان

1. یک علاقه واقعی به آنها نشان دهید.

به گفته های عمو زاده یا دایی زاده تان گوش دهید و سعی کنید که تعاملات و مکالمات مستمری با هم داشته باشید. این کار نشان خواهد داد که شما به گفته های وی اهمیت می دهید و واقعا به آنها و رابطه خودتان علاقمند هستید.

یکی از بهترین روش ها برای ارتباط برقرار کردن با عمو زاده یا دایی زاده تان، عبارت از پرسیدن سوالاتی از آنها می باشد. این سوالات می توانند یک سری سوالات ساده ای همانند “آیا شما دوست دارید …” در مورد آموزش یا محل زندگی آنها باشند.

2. یک سری نقاط مشترکی پیدا کنید.

یک روش مناسب برای اینکه یک رابطه دوستی با عمو زاده یا دایی زاده تان برقرار کنید و شما را دوست داشته باشند، عبارت از پیدا کردن نقاط مشترک می باشد. این موارد می توانند نقاط شروع مناسبی برای تعاملات شما باشند.

ممکن است که در مرحله اول پیدا کردن نقاط مشترک یک کار سختی باشد و چنین به نظر برسد که شما فاقد نقاط مشترک هستید.

ولی در صورتی که شما ارتباط خودتان را به صورت دائم حفظ کنید و یک سری سوالاتی در مورد زندگی آنها بپرسید، احتمالا بتوانید یک سری نقاط مشترکی پیدا کنید، مواردی همانند ویژگی های شخصیتی یا سرگرمی های مشابه. برای مثال ممکن است هر دو شما بخواهید بازی های آنلاین انجام بدهید یا بازی Pinterest برای هر دو شما سرگرم کننده باشد.

شما می توانید با هم بازی کنید یا تخته های Pinterest عمو زاده یا دایی زاده خودتان را دنبال کنید.

ممکن است نتوانید نقاط مشترک زیادی مابین خودتان پیدا کنید. این شرایط باعث خواهد شد که هر دو شما یک دیدگاه متفاوتی نسبت به جهان پیدا کنید یا فعالیت های جدیدی انجام بدهید که از آنها لذت می برید.

برای مثال، در صورتی که عمو زاده یا دایی زاده شما به هاکی علاقمند باشد، حتما یک بار با آنها به هاکی بروید.

شاید این کار برای شما هم لذت بخش باشد و حتی در صورتی که این فعالیت برای شما سرگرم کننده نباشد، ولی این کار هم باعث خواهد شد که آنها شما را بیشتر دوست داشته باشند، چرا که شما از تجربیات جدید استقبال می کنید.

3. در اغلب مواقع با هم حرف بزنید و بخندید.

صحبت کردن با عمو زاده یا دایی زاده خودتان تا جایی که برنامه تان اجازه می دهد، باعث خواهد شد که روابط شما محکم تر شوند. شما از طریق داشتن مکالمات مثبت و مناسب، در اغلب مواقع خواهید خندید و روابط خودتان را مستحکم تر خواهید کرد.

رسانه های اجتماعی باعث شده اند که به راحتی بتوانید با عمو زاده یا دایی زاده های خودتان در ارتباط باشید.

شما با استفاده از وبسایت هایی همانند فیس بوک و توئیتر، می توانید روش های بهتری را برای ارتباط برقرار کردن در اختیار داشته باشید.

رایج بودن گوشی های شخصی باعث شده است که فرستادن پیام های متنی به صورت راحت تری صورت بگیرند. شما هم می توانید پیام های متنی مرسوم را بفرستید یا از خدمات پیام رسانی آزاد، همانند وایبر و واتس آپ استفاده کنید.

همچنین ویدئو چت های آنلاین با استفاده از ابزارهایی همانند اسکایپ و فیس تایم باعث شده است که برقراری ارتباطات شخصی تر برای شما راحت تر شود.

همواره مثبت و مودب باشید. هیچ وقت به عمو زاده یا دایی زاده خودتان توهین نکنید یا به وی صدمه نزنید. در صورتی که به صورت اتفاق و ناخواسته به وی آسیب زده باشید، از وی معذرت خواهی کنید و از کنار وی دور شوید.

4. یک سری فعالیت های سرگرم کننده را با هم انجام دهید.

داشتن یک زمان خوب در کنار یکدیگر و انجام دادن فعالیت های متفاوت نه تنها باعث ایجاد یک رابطه مابین شما خواهد شد، بلکه همچنین یک اعتمادی را هم مابین شما ایجاد خواهد کرد.

خندیدن با عمو زاده یا دایی زاده و یا خندیدن نسبت به کار خنده داری که وی انجام می دهد، باعث خواهد شد که وی شما را دوست داشته باشد.

همه افراد کسانی را که منجر به خوشحالی دیگران می شوند را دوست دارند.

در کارهای خودتان منعطف باشید. شاید تمامی فعالیت هایی که عمو زاده یا دایی زاده شما پیشنهاد می دهد یا دوست دارد را دوست نداشته باشید؛

همچنین ممکن است که خود آنها هم چنین وضعیتی در مقابل شما داشته باشند. ولی منعطف بودن به شما کمک می کند تا یک رابطه ای را ایجاد کنید. همچنین عمو زاده یا دایی زاده شما هم باید به انتخاب های شما احترام بگذارد.

یک سری ملاقات هایی را در خارج از جمع های خانوادگی با یکدیگر داشته باشید. چنین ملاقاتی در جمع های خانوادگی می تواند استرس زا باشد و موارد ناخوشایندی را در روابط شما ایجاد کند.